بازار کار برنامه نویسی در دانمارک

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در دانمارک
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در دانمارک
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به دانمارک
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویس در دانمارک
  • میزان درآمد برنامه نویس در دانمارک
  • اخذ ویزای کار دانمارک برای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت دانمارک از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس در دانمارک
  • بازار کار برنامه نویسی در دانمارک و سخن پایانی

بازار کار برنامه نویسی در دانمارک و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسی در دانمارک، بهترین زبان برنامه نویسی در دانمارک و درآمد برنامه نویسی در دانمارک در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. کار برنامه نویسی در دانمارک به چه نحو است؟ بازارکار برنامه نویسی در دانمارک چگونه است؟ درآمد برنامه نویسی در دانمارک چقدر است؟ دانمارک در حوزه های مختلفی با کمبود نیروی کار مواجه است که یکی از این حوزه ها فناوری اطلاعات و برنامه نویسی است. بنابراین با در نظر گرفتن شرایطی چون بازار کار برنامه نویسی در دانمارک، اخذ ویزا و اقامت آن و همچنین نحوه کاریابی در این کشور، که ما به طور کامل در این مقاله به آن ها پرداخته ایم، در صورتی که واجد شرایط باشید می توانید برای کار برنامه نویسی در دانمارک اقدام کنید. همچنین ما در این مقاله به تمامی سؤالات مطرح شده در ابتدای مقدمه و سایر پرسش های موجود پاسخ خواهیم داد تا بهترین مقاله را در خصوص بازار کار برنامه نویسی در دانمارک خدمت شما عزیزان ارائه داده باشیم. در پایان مطالعه این مقاله در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس برقرار کرده و از خدمات مشاوره ای این مجموعه به صورت رایگان استفاده کنید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در دانمارک:

دانمارک کشوری در حوزه اسکاندیناوی است که عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. پایتخت آن شهر کپنهاگ بوده و پر جمعیت ترین شهر این کشور است. کل جمعیت دانمارک بیش از 5،7 میلیون نفر است که بیشتر جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. زبان رسمی در این کشور دانمارکی است. همچنین زبان انگلیسی و آلمانی نیز در این کشور رایج است. واحد پول این کشور کرون دانمارک بوده و مساحت این کشور در حدود 43،075 کیلومتر مربع است. تعادل خوب زندگی برای دانمارکی ها مهم است، بنابراین جای تعجب نیست که این کشور به طور منظم به عنوان یکی از خوشبخت ترین مکان ها برای زندگی انتخاب شود. در حالی که دانمارک مکانی گران از نظر مالیات و هزینه های زندگی است، از خدمات درجه یک عمومی از جمله مراقبت های بهداشتی رایگان در آن می توان بهره مند شد. فرهنگ شغلی آرام و غیررسمی دانمارک بخشی از دلایلی است که این کشور به عنوان دومین کشور خوشبخت کره زمین اعلام شده است. بازار کار دانمارک به طرز مشهوری بر روی سیستم انعطاف پذیری کار می کند، به این معنی که کارفرمایان می توانند برای سازگاری با نیازهای بازار نیرویی را استخدام و اخراج کنند اما در عین حال کارمندان توسط صندوق بیمه بیکاری محافظت می شوند. برای اطلاع از کار در دانمارک نرخ بیکاری این کشور می تواند راهنمای خوبی برای برنامه نویسان باشد. نرخ بیکاری در دانمارک در سپتامبر 2020 مقدار 4.9 درصد را داشته که به 4.8 درصد در ماه اخیر کاهش یافته است. این کمترین میزان بیکاری از ماه مارس تاکنون بوده است. نمودار زیر این تغییرات را به خوبی نشان می دهد.

نمودار نرخ بیکاری در دانمارک

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور دانمارک

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار دانمارک

بررسی بازار کار برنامه نویسی در دانمارک:

دانمارک به دلیل استانداردهای بالای زندگی، شرایط کار انعطاف پذیر و سیستم آموزشی قوی شناخته شده است و این کشور را به مکانی ایده آل برای کارگرانی که به دنبال کار IT در خارج از کشور هستند تبدیل کرده است. دانمارکی ها همیشه در بخش فناوری و دیجیتال نوآور بوده اند. مهندسان نرم افزار دانمارکی در زبان های برنامه نویسی جهان از جملهC # ،PHP ، Rubys on Rails و Java نقش اصلی را دارند. فرهنگ کار دانمارک تمرکز زیادی بر ارتباط، همکاری و مسئولیت شخصی دارد. این یک محیط کاملا تیمی است که به کارکنان انعطاف پذیری و نفوذ شخصی می دهد و تعادلی ثابت بین کار و زندگی را فراهم می کند. دانمارک دارای یک بازار کار پویا است و در بسیاری از صنایع، به ویژه در فناوری اطلاعات، فرصت های زیادی را ارائه می دهد. کمبود مهارت های فناوری اطلاعات در دانمارک منجر به تقاضای زیادی برای برنامه نویسان در طیف گسترده ای از بخش ها شده است. متداول ترین مشاغل آن در دانمارک که در حال حاضر مورد تقاضا است شامل نقش توسعه دهنده، برنامه ریز و مدیر پروژه است. برای آگاهی بیشتر از بازارکار برنامه نویسی در دانمارک نمودار زیر را که مربوط به فرصت های شغلی در این کشور است را قرار داده ایم. این نمودار برای همه ی بخش های شغلی است ولی از آنجا که درخواست زیادی برای فناوری اطلاعات وجود دارد، این نمودار می تواند برای شما مفید واقع شود.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به دانمارک:

در صورتی که بازار کار برنامه نویسی در دانمارک برای شما مناسب بود، برای مهاجرت کاری شرایطی مورد نیاز است که ما در این قسمت به آن ها می پردازیم.

  • یک برنامه نویس مهاجر حق دارد شغلی را پیدا کند که مورد نیاز شهروندان دانمارک یا شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا نباشد.
  • برنامه نویس باید شرایط و تجربه لازم را در زمینه انتخاب شده برای شرکت های دانمارکی داشته باشد.
  • برنامه نویس موظف است قبل از شروع کار، مجوز کار یا اقامت در این کشور را صادر کند.

برای مهاجرت کاری برنامه نویسان به دانمارک روش گرین کارت دانمارکی وجود دارد. طرح گرین کارت دانمارکی یک طرح اجازه کار مبتنی بر امتیاز است که به شما اجازه می دهد در دانمارک زندگی و کار کنید، اگر بتوانید بر اساس معیارهایی مانند سن، مهارت های زبانی، سابقه کار و تحصیلات امتیاز کافی کسب کنید. اگر حداقل 100 امتیاز کسب کنید، می توانید اجازه اقامت معتبر تا 18 ماه را دریافت کنید. کارت های سبز دانمارکی حداکثر 18 ماه اعتبار دارند و می توانند تمدید شوند. استخدام اتباع خارجی در دانمارک نیاز به جستجوی مقدماتی شغل متناسب با شرایط و فرصت های متقاضی و انعقاد قرارداد کار با کارفرمای دانمارکی دارد. براساس قرارداد، مجوز کار و اجازه اقامت باید اخذ شود. نشان دادن دانش و علاقه به یک شرکت خاص به شما کمک می کند تا موفق تر باشید. همانطور که داشتن تجربه کاری مرتبط برای شما بسیار مفید است.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در دانمارک:

دانستن این مطلب می تواند برای شما جالب باشد که تعدادی از زبان های برنامه نویسی توسط دانمارکی ها ساخته شده اند و یا توسعه یافته اند. زبان های Ruby on Rails وPHP توسط دانمارکی ها ساخته شده اند وAnders Hejlsberg delphi ، turbo pascal، C# و C++ توسط آن ها توسعه یافته اند. زبان های برنامه نویسی که بیشتر برای کار کردن در دانمارک مورد استفاده قرار می گیرند در جدول زیر ذکر شده اند. ترتیب قرار گرفتن این زبان ها در این جدول بر اساس پر کاربرد بودن آن ها در دانمارک است و مشاغلی است که برای آن ها وجود دارد. این عناوین جدید ترین زبان های مورد نیاز در این کشور هستند که برخی از آن ها بیشترین درآمد برنامه نویسی در دانمارک را دارند.

مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی
برنامه نویس PHP
برنامه نویس Microsoft ASP.NET
برنامه نویس  Lua
برنامه نویس Python
برنامه نویس  Go
برنامه نویس  Java
برنامه نویس  Ruby
برنامه نویس  Perl
برنامه نویس Node.js

همانطور که برای هر شغلی وظایفی وجود دارد برنامه نویسان نیز برای کار در دانمارک و یا هر کشور دیگری یکسری وظایف را بر عهده دارند که باید سر وقت و درست آن ها را انجام دهند. زیرا با نوشتن برنامه برای یک سیستم، موبایل، لوازم خانگی یا هر اپلیکیشن دیگری، به مرور زمان برنامه نویسان باید آن را توسعه دهند و در این مدت از آن ها نگه داری کنند. بنابراین این مسائل باعث شده تا ما در این بخش جدولی از وظایف این افراد را قرار دهیم.

شرح وظایف برنامه نویسان
مرور سیستم عامل ها و نرم افزارها به طور مکرر و انجام هرگونه تنظیمات لازم برای عملکرد خوب آن ها
نوشتن کد و اجرای برنامه های رایانه ای بر روی چندین سیستم در تجارت
ساخت و استفاده از ابزارهای مهندسی نرم افزار با کمک رایانه برای خودکار سازی برخی از کدگذاری ها
انجام کلیه نیازهای مورد نیاز برای پیاده سازی سیستم های رایانه ای خودکار از ابتدا تا انتها
استفاده از کتابخانه های کد برای ساده کردن نوشتن کد
همکاری با توسعه دهندگان نرم افزار در ایجاد برنامه هایی برای سازمان آن ها

میزان درآمد برنامه نویس در دانمارک:

دانمارک کارگران مهاجر را با حقوق بالا، استانداردهای اجتماعی و ثبات اقتصادی جذب می کند. شخصی که به عنوان برنامه نویس در دانمارک کار می کند معمولاً سالانه حدود 451،000 کرون درآمد کسب می کند. حداقل حقوق برای برنامه نویسان 208،000 کرون است و کسانی که برای بهترین زبان برنامه نویسی در دانمارک مشغول به کار هستند می توانند سالانه 717،000 کرون درآمد داشته باشند. با این حال تعدادی از زبان ها بیشترین درآمد برنامه نویسی در دانمارک را دارند که درآمدشان از این مبالغ بیشتر است. زیرا با توجه به میزان تجربه افراد، مدرک تحصیلی شان و محل کارشان حقوق ها متفاوت است. کسانی که با زبان های برنامه نویسی c++، ios، java، c#، oracle و Lead کار می کنند میانگین حقوق سالانه شان بالا تر است. به طور کلی بیشترین حقوق را یک مدیر توسعه نرم افزار دریافت می کند. نمودار زیر حقوق و دستمزد مشاغل دانمارک را نشان می دهد که با توجه به این نمودار مشاغل IT و برنامه نویسی جزء پر درآمدترین شغل ها به حساب می آیند.

اخذ ویزای کار دانمارک برای برنامه نویسان:

برای کار در دانمارک به عنوان یک برنامه نویس باید اجازه کار و اقامت این کشور را دریافت کنید. برای این کار باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی یا همانJob offer  را دریافت کنید. ویزای کار شما در این کشور به اندازه قرار داد کار شما اعتبار دارد و اگر کارفرما از شما راضی باشد تا 3 الی 4 سال قابل تمدید است. در صورتی که شهروند اتحادیه اروپا و سوئیس باشید برای کار در این کشور به اجازه کار نیاز ندارید، ولی برای اقامت بیش از سه ماه در این کشور باید در بدو ورود به این کشور برای اخذ گواهی مربوط به این شهروندان اقدام کنید. این گواهی شما را قادر می سازد تا شماره ثبت احوال (CPR) ، کارت بیمه درمانی و شماره مالیات را دریافت کنید که همه آن ها برای دسترسی به خدمات عمومی و دریافت حقوق لازم خواهید بود. اگر اهل یکی از کشورهای اسکاندیناوی هستید، مانند نروژ، فنلاند، ایسلند یا سوئد می توانید بدون این گواهی در دانمارک اقامت داشته باشید و کار کنید، اما هنوز هم باید برایCPR ، کارت بیمه درمانی و شماره مالیات ثبت نام کنید.

اخذ اقامت دانمارک از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

برنامه نویسانی که مجوز کار در دانمارک را دریافت کرده اند، اجازه اقامت فوری آن ها برای مدت حداقل 12 ماه اعتبار دارد. اما اگر کارفرما قصد خود را برای تمدید قرارداد کار با کارگر خارجی تأیید کند، این اجازه قابل تمدید است. صدور اجازه اقامت دائم و سپس تابعیت پادشاهی دانمارک گزینه ای برای شهروندانی است که تخصص آن ها در بازار کار دانمارک درخواست می شود. بنابراین پس از کار در این کشور در صورتی که شغل شما به عنوان یک برنامه نویس در بازار کار دانمارک مورد نیاز بود، می توانید برای این اجازه اقامت درخواست دهید. این راه کوتاه ترین راه برای رسیدن به هدف شرکت در یکی از برنامه های استخدام برای اتباع خارجی است. شرایط این برنامه حاوی یک طرح ساده برای دریافت اجازه کار و همراه با آن یک اجازه اقامت است. اجازه اقامت به مدت 1 سال تا 4 سال قابل تمدید است و پس از 9 سال اقامت در این کشور، شخص حق درخواست گذرنامه ملی را دارد. اغلب اوقات، همراه با متقاضی، تمام اعضای خانواده وی نیز حق اقامت در دانمارک را دریافت می کنند.

نحوه کاریابی دانمارک برای برنامه نویس:

پس از بررسی بازار کار برنامه نویسی در دانمارک، شما ممکن است در ابتدا برای یافتن شغل در دانمارک تلاش کنید معمولاً تعداد زیادی درخواست در هر جای خالی وجود دارد و کارفرمایان در این کشور متقاضیان دانمارکی را نسبت به افراد خارج از کشور در اولویت قرار می دهند. با این وجود، تعدادی کار وجود دارد که می توانید به عنوان یک کارگر بین المللی انجام دهید. آماده کردن یک رزومه خوب می تواند به شما کمک بسیاری کند. توجه به این نکته مهم است که ابزارهای رسانه های اجتماعی، به ویژه LinkedIn، در دانمارک بزرگ هستند. شما می توانید از آنها برای ایجاد ارتباطات و به نمایش گذاشتن بیشترین مهارت ها و تجربیات خود استفاده کنید. برای کاریابی در دانمارک چند روش وجود دارد که در جدول زیر آن ها را قرار داده ایم.

روش های کاریابی در دانمارک
پس از ورود به دانمارک
بصورت مستقل در منابع اشتغال اینترنتی
با مشارکت آژانس های کاریابی
با شرکت در ویژه برنامه گرین کارت
با استفاده از سایت های کاریابی

برای شما که دنبال کار برنامه نویسی در دانمارک هستید، مشاغل حرفه ای فناوری اطلاعات به صورت تخصصی در سایت it-jobbank  قابل دسترس هستند. همچنین، سایت های شغلی معروف با پیشنهادات کاری آسان برای یافتن شغل مورد نظر شما در لیست زیر ذکر شده اند:

  • stepstone.dk
  • learn4good.com
  • ofir.dk
  • jobindex.dk
بازار کار برنامه نویسی در دانمارک و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسی در دانمارک، بهترین زبان برنامه نویسی در دانمارک و درآمد برنامه نویسی در دانمارک در این نوشتار بررسی شد. دانمارک یکی از کشور هایی است که مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است و بیشترین جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند. اگر به بازار کار برنامه نویسی در دانمارک علاقه مند هستید و می خواهید در مشاغلی که بیشترین درآمد برنامه نویسی در دانمارک را دارند، مشغول به کار شوید، لازم است که بدانید به طور کلی در این کشور مشاغل زیادی برای فناوری اطلاعات وجود دارد و برنامه نویسی هم زیر مجموعه ای از آن است. ولی ابتدا باید ثابت کنید که برای مشغول شدن در آن شغل هیچ شهروند دانمارکی یا اتحادیه اروپایی وجود ندارد که واجد شرایط باشد، که این پروسه کار شما را سخت خواهدکرد. همچنین کار در این کشور به صورت Job offer بوده و شما باید ابتدا از طریق روش های کاریابی با کارفرما ها ارتباط برقرار کنید. بنابراین بازار کار برنامه نویسی در دانمارک برای جذب خارجیان مراحل سختی را دارد. در صورتی که شما بتوانید امتیاز های لازم را برای گرین کارت دانمارک به دست آورید، شانس کاریابی خوبی در این کشور را خواهید داشت. در غیر این صورت در صورت تمایل می توانید بازار کار سایر کشور های اروپایی را مطالعه کرده و در صورت نیاز از مشاورین مجموعه حقوقی ملک پور ؛ با استفاده از تماس، مشاوره رایگان دریافت کنید. علاوه بر این، در صورت داشتن هر گونه سؤال در مورد بازار کار برنامه نویسی در دانمارک می توانید در قسمت ثبت دیدگاه آن را ثبت کنید و بدون اینکه زمان زیادی را منتظر بمانید از پاسخ گویی سریع این مجموعه بهره مند شوید. در نهایت در صورت تمایل شما می توانید به مجموعه ما امتیاز ستاره ای بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسی در دانمارک

درآمد برنامه نویسی در دانمارک چقدر است؟

شخصی که به عنوان برنامه نویس در دانمارک کار می کند معمولاً سالانه حدود 451،000 کرون درآمد کسب می کند.

در دانمارک از چه زبان های برنامه نویسی بیشتر استفاده می شود؟

زبان هایی که بیشترین استفاده را در دانمارک دارند شامل PHP، Microsoft ASP.NET، Python، Java، Ruby و Node.js است.

✅کدام زبان های برنامه نویسی بیشترین درآمد را در دانمارک دارند؟

در دانمارک کسانی که با زبان های برنامه نویسی c++، ios، java، c#، oracle و Lead کار می کنند میانگین حقوق سالانه شان بالا تر است.

✅چگونه به عنوان یک برنامه نویس به دانمارک بروم؟

اگر برنامه نویس هستید، برای رفتن به دانمارک باید برای اخذ ویزای این کشور از طریق دریافت پیشنهاد شغلی یا گرین کارت دانمارک اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *