بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک فرانسه
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در فرانسه
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در فرانسه
  • اخذ ویزای کار فرانسه برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در فرانسه
  • بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه

بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه، شرایط کار در فرانسه و مهاجرت به این کشور برای مهندسین مکانیک، حقوق کار در فرانسه برای مهندسین مکانیک، شرح وظایف مهندسین مکانیک در کشور فرانسه، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای متقاضیان ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه از مهم ترین موارد و عناوینی است که سعی داریم در این مقاله برای شما عزیزان به صورت علمی و تخصصی به نگارش در آوریم. شرایط ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه برای متقاضیان کار به چه صورت است؟ میزان درآمد مهندسین مکانیک نسبت به هزینه زندگی در فرانسه چگونه است؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار فرانسه کدام است؟ این سوالات عمده ترین سوالاتی است که شما عزیزان در بخش پرسش و پاسخ مطرح نموده اید و ما سعی داریم تا به آن ها در این مقاله پاسخ دهیم. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه موفق در امور مهاجرتی ، به متقاضیان مهاجرت به فرانسه و دیگر کشور های جهان خدمات مهاجرتی ارائه می نماید. جهت دریافت اطلاعات در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازید و از بروز ترین اطلاعات مهاجرتی آگاه شوید.

بازار کار مهندسی مکانیک در فرانسه

فرانسه از کشور های واقع در اروپا می باشد. فرانسه همچون اکثر کشور های اروپا به دلیل افزایش سن جمعیت در این کشور و بالا رفتن میانگین سن نیرو های کار به کمبود نیروی کار ماهر روبرو گشته است. بزرگترین و مهم ترین مشکل که در بازار کار در کشور فرانسه وجود دارد کمبود شغل نمی باشد، بلکه کمبود مهارت و تبحر در میان کارگران است. با داشتن 200000 شغل خالی مانند مهندسین مکانیک، مهندسین کامپیوتر اپراتور های ماشین، نجاری و… می تواند برای متقاضیان کار در خارج از کشور یک خبر مناسب باشد. نرخ بیکاری نسبت به ده سال گذشته بهتر شده است و به 9 درصد کاهش یافته است. با توجه به شرکت های بزرگی مانند رنو، لورال، توتال و .. در کشور فرانسه می توان گفت کشور فرانسه می تواند برای مهندسین مکانیک می تواند مقصد مناسبی باشد. مهندسی مکانیک یکی از رشته های وسیع می باشد که در صنایع و مشاغل گوناگون مانند صنایع خودرو سازی، ساخت هواپیما و .. استفاده نمود. افرادی که تمایل دارند تا در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه مشغول به کار شوند این امکان را دارند تا تحت عنوان یک نیروی ماهر در کشور فرانسه مشغول به کار شوند.

نرخ بیکاری در فرانسه

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در فرانسه:

مهندسین مکانیک جهت مهاجرت کاری به کشوری مانند فرانسه باید به بررسی جوانب مختلف بپردازند. کشور فرانسه از کشور های اروپایی می باشد که در سال های گذشته شرایط مناسبی برای مهاجرین و نیروهای کار ماهر متقاضی قرار داده است تا بتواند کمبود نیروی کار ماهر را جبران نماید. افرادی که تمایل دارند تا برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنند باید در مرحله اول از شرایط مهاجرت برخوردار باشند، سپس با بررسی و نگاهی کامل به مسائل مختلف مانند نرخ بیکاری در فرانسه، درآمد مهندسین مکانیک و حقوق کار در فرانسه و شرایط کار در فرانسه و …نیروی کار ماهر می تواند مهاجرتی مناسب به فرانسه داشته باشد. مهندسین مکانیکی که تمایل دارند به فرانسه مهاجرت نمایند و تحت عنوان یک نیروی کاری ماهر در فرانسه به کار مشغول شوند باید دارای شرایط مناسبی باشند، از مهم ترین و اصلی ترین شرایط جهت مهاجرت مهندسین مکانیک به فرانسه داشتن مدرک و تخصص در حرفه مهندسی مکانیک می باشد و همچنین سابقه کار در زمینه مرتبط با رشته مهندسی مکانیک از دیگر الزامات می باشد، همچنین بلد بودن زبان فرانسوی و توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه از دیگر واجبات برای کار در فرانسه می باشد و جهت متقاعد کردن کارفرما و ارتباط با همکاران مورد نیاز است. از دیگر شرایط جهت مهاجرت کاری به فرانسه دریافت پیشنهاد کاری از طرف کارفرما در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه می باشد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در فرانسه:

همان گونه که گفتیم، مهندسین مکانیکی که تمایل دارند تا برای ادامه کار و زندگی به کشور فرانسه مهاجرت کنند و در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه تحت عنوان یک نیروی کار ماهر وارد شوند باید دارای شرایط مناسب باشند، به این دلیل که فرانسه از کشور های سطح اول جهان می باشد، تقاضا برای مهاجرت به این کشور تحت عنوان نیروی کار نیز بالا می باشد، اما کارفرمایان برای استخدام نیرو های را جذب می کنند که دارای شرایط بسیار مناسب باشند، مهندسین جهت قانع کردن کارفرما های فرانسوی باید دارای مهارت فنی بالا باشند و باید بر تعدادی از ابزار ها از جمله ابزار های شبیه سازی مکانیکی و حرارتی تسلط داشته باشند. ماموریت اصلی مهندس مکانیک در فرانسه تامین نیاز های متقاضیان برای تولید قطعات، مجموعه ها یا محصولات است.  مهندسین مکانیک می توانند در توسعه فناوری های نوین و جدید در حمل و نقل، هوافضا، ساخت و ساز و رباتیک کار کنند، همچنین به دلیل افزایش درخواست و تقاضا برای اتوماسیون و خانه های هوشمند و اتوموبیل ها  می توانند در  این بخش ها نیز شرایط مناسبی داشته باشند. برای مهندسین مکانیک دانستن شرح وظایف یک مهندس مکانیک در فرانسه می تواند به نیروی کار ماهر کمک کند تا به صورت دقیق تر با شرایط کار در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه آشنا شوند. اما به صورت کلی می توان گفت که شرح وظایف یک مهندس مکانیک در فرانسه را به این موارد تقسیم نمود:

  • تهیه مشخصات پروژه
  • دادن ایده و طراحی نمودن تجهیزات، سازه ها، دستگاه های مکانیکی
  • ارزیابی و بررسی طرح های مکانیکی
  • ساخت و اجرا و تولید طرح های مکانیکی
  • بهبود فرایند ها در بخش تولید سازه ها و دستگاه ها و تجهیزات مکانیکی
  • اقدام به راه اندازی و توسعه محصول
  • طراحی قطعات با برنامه های شبیه ساز
  • بازرسی از کارخانه برای اطمینان از حفظ عملکرد مطلوب
  • تعمیر و نگهداری سازه های مکانیکی و تجهیزات و هماهنگی لازم برای ساخت طرحهای جدید

میزان درآمد مهندس مکانیک در فرانسه

همان طور که گفته شد مهندسی مکانیک از مشاغل مورد نیاز در کشور فرانسه می باشد و همچنین با بررسی وظایف مهندسان مکانیک متوجه شدیم که مهندسین مکانیک می توانند در کدام بخش ها و در کدام مشاغل در کشور فرانسه به فعالیت مشغول شوند. از موارد مهم که شاید اولین موضوع در هنگام ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه باشد، میزان حقوق برای مهندسین مکانیک می باشد. مسلماً همه انسان ها برای زندگی و کار به درآمد نیاز دارند و هر مهندس مکانیک برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد کاری، میزان حقوق در آن کشور یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که مورد بررسی قرار می دهد تا بسته به هزینه زندگی در فرانسه و میزان حقوق در فرانسه بتواند با یک برآورد انتخابی مناسب داشته باشد. کشور فرانسه در سال 2020 برای هر ساعت کار در پایین ترین حالت و حداقل حقوق 10.25 یورو  به نیرو های کاری پرداخت می نمود که در سطح اروپا جز برترین کشور ها از نظر میزان حقوق می باشد. مهندسین مکانیکی که در کشور فرانسه به کار مشغول می باشند باید به این نکته آگاه باشند که حقوق کار در فرانسه برای مهندسین مکانیک به عوامل و موضوعات مختلفی بستگی دارد که این موضوعات به شدت در تعیین و افزایش حقوق مهندسین مکانیک در فرانسه تاثیر دارد، موضوعاتی مانند تجربه در کار، سطح تحصیلات مهندسین مکانیک، کار در شهر های مختلف فرانسه و… . در اینجا ما قصد داریم تا میزان حقوق مهندسین مکانیک در کشور فرانسه را برای شما عزیزان  به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم:

افرادی که به کار در فرانسه تحت عنوان مهندس مکانیک مشغول می باشند، برای هر سال کار در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه به صورت میانگین و متوسط، حقوقی معادل با 44200 یورو درآمد دارند، البته قابل ذکر است که محدوده حقوقی مهندسین مکانیک در فرانسه برای هر سال کار در پایین ترین حالت خود 23000 یورو و در بالاترین حالت 67600 یورو می باشد. در قسمت پایین نموداری از نحوه افزایش حقوق مهندسان مکانیک بر اساس تجربه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
بوردو 42،000 یورو
کم اهمیت 40،500 یورو
لیون 49،100 یورو
مارسی 48،900 یورو
مون پلیه 41،400 یورو
نانت 43،300 یورو
خوب 47،700 یورو
پاریس 47،800 یورو
استراسبورگ 45100 یورو
تولوز 45،600 یورو

در قسمت پایین نموداری از نحوه افزایش حقوق مهندسان مکانیک در فرانسه را بر اساس تجربه را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

اخذ ویزای کار فرانسه برای مهندسین مکانیک:

مهندسین مکانیکی که پس از بررسی تمام جوانب تصمیم بر مهاجرت کاری به فرانسه گرفتند باید جهت اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. البته همانگونه که گفته شد، مهندسین مکانیک تنها در صورتی می توانند تحت عنوان یک مهندس مکانیک به کشور فرانسه مهاجرت نمایند و وارد بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه شوند که موفق شوند از طرف یک کارفرما در خاک فرانسه به کار دعوت شوند و از سمت کارفرما برای متقاضی دعوت نامه کاری ارسال شده باشد. کارفرما باید کشور فرانسه مجاز به استخدام و ارسال دعوت نامه کاری برای نیروی کار خارجی باشد. پس از دریافت دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای فرانسوی، مهندس مکانیک باید برای دریافت ویزای فرانسه اقدام نماید. البته اخذ ویزا برای شهروندانی که در کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشند نیاز نمی باشد و شهروندان اتحادیه اروپا این امکان را دارند تا بدون اخذ مجوز در فرانسه به کار مشغول شوند و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ورود به فرانسه جهت دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. افرادی که تمایل دارند تا تحت عنوان یک مهندس مکانیک به کشور فرانسه وارد شوند باید دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی معتبر باشند و همچنین با زبان فرانسوی آشنا باشند. در این جا مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار فرانسه را برای شما قرار دادهایم:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • نامه تمکن مالی و پرینت گردش سه ماهه حساب
  • ارائه نامه پیشنهاد کاری از فرانسه
  • ارائه مدارک و ریز نمرات تحصیلی همراه با مهر وزارت امور خارجه همراه با ترجمه
  • ارائه سابقه کار مرتبط( بیمه نامه، فیش حقوقی و..)

اخذ اقامت فرانسه از طریق کار مهندس مکانیک:

فرانسه از کشور های زیبا و با قدمتی طولانی در اروپا است. این کشور زیبا هر ساله میزبان افراد بسیاری از سراسر جهان است که از روش ها و راه های گوناگون به این کشور  مهاجرت می کنند و یا برای بازدید به فرانسه سفر می نمایند. همان گونه که ذکر شد کشور فرانسه در بعضی از مشاغل با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است و این موضوع نارضایتی بسیاری از کارفرمایان را در بر داشته است. متقاضیان واجد شرایط پس از پیدا کردن کارفرما در فرانسه و دریافت دعوت نامه کاری همراه با مدارک خود به سفارت فرانسه مراجعه می کنند و درخواست ویزای کاری فرانسه را ثبت می نمایند. در صورتی که با در خواست ویزای متقاضی موافقت شد و وی شرایط ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه را پیدا نمود، در ابتدا یک اقامت موقت 1 تا 3 ساله دریافت می نماید و در صورتی که بتواند در فرانسه 5 سال را تحت عنوان مهندس مکانیک به کار مشغول باشد و در این مدت از قوانین فرانسه سرپیچی ننموده باشد و مالیات خود را پرداخت کرده باشد، این امکان را دارد تا جهت اخذ اقامت دائم کشور فرانسه در خواست دهد، در صورت موافقت و با اعطا اقامت دائم شخص در صورتی که به زبان فرانسوی مسلط شده باشد و با فرهنگ و جامعه فرانسوی ادغام گردیده باشد می تواند بعد از سال ششم برای تابعیت فرانسه درخواست بدهد.

.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در اروپا برای مهندسین مکانیک 

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در فرانسه:

متقاضیانی که تمایل دارند تا به عنوان یک نیروی ماهر در بازار کار مهندس مکانیک در استرالیا مشغول به کار شوند، همان طور که گفته شد می توانند از طرق مختلف برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. افراد واجد شرایط این امکان را دارند تا بدون داشتن دعوت نامه در برنامه های مهاجرتی استرالیا ثبت نام کنند و شانس خود را برای مهاجرت به این سرزمین فوق العاده امتحان کنند. مهندسین مکانیک به یکی از مواردی که باید بسیار توجه داشته باشند کاریابی در استرالیا می باشد، جست و جوی کار در استرالیا می تواند به آن ها کمک کند تا با کارفرمایان استرالیایی آشنا شوند، ان ها می توانند قبل از مهاجرت از روش های مختلف اقدام به کاریابی در استرالیا نمایند و شانس خود را جهت دریافت دعوت نامه کاری امتحان نمایند. یقیناً افرادی که موفق می شوند تا استرالیا از سمت کارفرما دعوت نامه دریافت کنند شانس بیشتری دارند تا به این کشور مهاجرت کنند. یکی از بهترین روش های جست و جوی کار برای متقاضیان کار در رشته مهندسی مکانیک در استرالیا، نام نویسی و ارسال مدارک در سایت ها و موسسات کاریابی می باشد. با ثبت نام در این سایت ها کارفرمایان می توانند رزومه افراد ماهر را مشاهده نمایند و در صورت رضایت با آن ها ارتباط برقرار نمایند و پس از انجام مصاحبه برای نیروی ماهر دعوت نامه ارسال نماید، در اینجا قصد داریم نام تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در استرالیا را برای شما قرار دهیم:

سایت های کاریابی در فرانسه
pole-emploi.fr
linkedin.fr
indeed.fr
leboncoin.fr
monster.fr
meteojob.com
leboncoin.fr
apec.fr
manpower.fr
adecco.fr
cadremploi.fr
بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه، بررسی شرایط اخذ ویزا و اخذ اقامت فرانسه، نگاهی بر شرایط کار در فرانسه، بررسی و تحقیق در خصوص حقوق کار در فرانسه برای متقاضیان کار در بازار مهندس مکانیک در فرانسه، تاثیر میزان تجربه در افزایش حقوق مهندسان مکانیک از اصلی ترین عناوینی بودند که در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه مورد بررسی و نقد قرار دادیم. فرانسه از کشور های سطح اول اروپا و جهان و از برترین قدرت های جهان به شمار می رود. متقاضیان مهاجرت کاری به فرانسه باید به این موضوع توجه داشته باشند که قبل از هر نوع اقدامی به بررسی تمامی جوانب بپردازند تا بتوانند از هر گونه ایجاد مشکل جلوگیری نمایند و بتوانند بهترین نوع مهاجرت را داشته باشند. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه موفق در امور مهاجرتی، به متقاضیان مهاجرت به فرانسه و دیگر کشور های جهان خدمات مهاجرتی ارائه می نماید. جهت دریافت اطلاعات در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان با مشاورین مجموعه به صحبت بپردازید و از بروز ترین اطلاعات مهاجرتی آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه

مهندسین مکانیکی که تمایل دارند تا وارد بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه شوند از چه روش های می توانند برای کاریابی در فرانسه اقدام کنند؟
متقاضیان این امکان را دارند تا از روش های مانند ثبت نام در موسسات کاریابی برای پیدا کردن کار در این کشور اقدام کنند.


✅اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش حقوق کار در فرانسه برای مهندسین مکانیک چیست؟
مهم ترین عللی که در افزایش حقوق مهندسین مکانیک تاثیر گذار می باشد میزان تجربه کاری آن ها و سطح تحصیلات دانشگاهی می باشد.


✅میانگین حقوق در بازار کار مهندسی مکانیک در فرانسه برای هر سال کار چه مقدار است؟
مهندسین مکانیک برای هر سال کار در این کشور به صورت میانگین44200 یورو درآمد کسب می کنند.


✅اصلی ترین نیاز ها جهت پیدا کردن کارفرما در فرانسه چیست؟
مهندسین مکانیکی که تمایل به مهاجرت کاری به فرانسه را دارند باید حداقل مدرک لیسانس مکانیک داشته باشند و دارای تجربه و سابقه کار مفید در این زمینه باشند یا به گونه ای تخصص و توانایی خود را به اثبات برسانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *